Friday 2 November 2012

Here you go girl!

As salam cinta hati aku, sorry la tinggal awok lama sangat terbiar usang tanpa apa-apa update. Kesian kau, macam boyfriend yang kejap ON kejap OFF, nasib baik kau faham aku lebih, hiks ;p Well, sepanjang aku tak update ni macam banyak sangat aku nak buat luahan, rasa macam nak muntah even tak start nak cerita pun lagi. Eh, kau sedia tak nak dengar ni? Gilem la sendiri tanya sendiri jugak yang jawabkan, hidup tak berkembang betul -_-"

Okay la okay la, sebenarnya dalam aku diam ni bukan apa, aku macam cari-cari balik apa sebenarnya yang aku nak dalam hidup ni, bila tiap apa yang aku nak buat kan aku nanti asyik fikir, nanti orang cakap macam ni nanti orang cakap macam tu. So hidup aku memang ibarat chipmunk yang terperangkap di bawah tempurung, boleh bukak sendiri tapi lebih rela duduk dalam tu. Makanya hari ni aku nak decide untuk start balik bercerita apa yang aku nak dalam blog aku ni tanpa memikirkan lagi mulut orang. Well mana yang baik tu why not la aku ambil kan. Kalau sesiapa yang dari dulu setia baca diari hidup aku daripada wujud sampai dikuburkan dan hanya tinggal Yananot ni je ha mesti dapat rasa aku ni adalah insan yang rasa tak secure dengan diri sendiri. Yeah, indeed I was. WAS okay WAS, so perkara tu aku dah biarkan ia berlalu di bawa taufan Sandy, 170km/j dah hilang, pheww :p

Aku selalu terfikir untuk jadi orang yang matured sampai tulisan pun nak skema-skema, haha. Sebab bila dulu aku tulis blog then aku baca aku rasa macam "eiuu, ayat so childish puihh" but then kalau fikir lagi dah memang permulaan hidup aku ni sebagai seorang anak gadis kecil yang cute, so sampai besar pun maybe la sifat keanakan tu masih tersebati cuma cute tu dah tak sebati dah la, hahaha. Al maklum lah sedikit masa lagi aku dah nak masuk fasa bini orang, so aku rasa macam ada benda yang aku nak ubah sampai dah tak wujud jati diri. Maka aku mengambil keputusan untuk menjadi diri aku yang seadanya dan berusaha jadi yang terbaik tanpa mengubah siapa aku yang sebenarnya, hewhewhew ayat macam sinis sangat dengan diri sendiri ;p


So, here we go, hidup akan sentiasa ada permulaan walau dah banyak kali bermula pun -_-" Nak jadi sempurna tu memang tak sempurna la, tapi nak belajar jadi lebih baik dari semalam tu Insya-Allah boleh :) Tapi memandangkan tak lama lagi fasa hidup berumah tangga dah nak bermula, maka untuk menjadi isteri yang terbaik dekat mata suami. Dekat mata orang lain biar la orang lain bebas buat assumption sebab aku kadang-kadang pun main bedal ja buat assumption dekat orang lain. Then hidup akan fair la bila orang lain nak buat assumption pon kan. Jadi moralnya mari la kita suka buat assumption dekat orang lain demi meneutralkan komposisi hidup kita :p Eh assumption yang baik-baik la okay, Insya-Allah kalau kita bersangka baik sesama kita, orang lain pun Allah akan hadirkan ingatan yang baik untuk mereka terhadap kita. Kan bahagia hidup :)

Dah lama tak bebel, panjang pulak ceramah aku kali ni. Better aku end up kan bebelan aku dekat sini. Fullstop, kbai! ;)

Muka BUDAK bujang. Lols :p

In order to move on, you must understand why you felt what you did and why you no longer need to feel it - Mitch Albom.