Wednesday 2 May 2012

I know I'm strong.

As Salam,

Huargh, zaman kerja adalah zaman sebenar kita mengenal erti kehidupan, letih bagai longgar segala skru sendi-sendi aku and kalau semangat tak kuat aku rasa mungkin dah lama aku hantar surat resign, urmm urrmm sebenarnya dah beberapa kali aku bukak Word and bermimpi nak menaip surat resign but then aku terfikir, kalau aku asyik nak lari dari masalah sampai bila masalah tak akan selesai, so jalan terbaik adalah menghadapi dengan penuh kemachoan, hnss hnss aku tahu aku macho, caipoddah! -_-"

Seperti hari ni aku berkelana ke Kuala Lumpur, as usual amik train dari Wangsa Maju ke Masjid Jamek then change pergi Maluri, berhimpit-himpit sampai boleh jadi roti swiss roll, okey aku tipu, haha. Tapi jujur aku cakap letih jugak la, tak terjangka aku macam mana la kalau aku kerja dekat KL, umang aih tak sanggup tak sanggup, kos sara hidup lagi, sesak lalu lintas lagi, ohemjay ohemjay aku rasa nak pitam bila mengenangkan semua ni -_-" So aku memang respek kaw-kaw la dengan sesiapa yang cekal bekerja dekat ibu negara ni, masa ni baru aku sedar betapa bertuahnya aku yang kerja dekat dengan rumah, all inclusive, makam minum pakai buang semua, haishh tiba-tiba rasa nak sepak diri sendiri sebab tak reti bersyukur di beberapa waktu yang lalu, astaghfirulahalazim, sesungguhnya aku manusia yang sering alpa dan lupa akan rasa cukup. So sila belajar SEKARANG! And SEKARANG means NOW ye cikluparasasyukur!

Ini lah Las Vegas -_-"

And sekarang apa yang tertanam dalam diri aku adalah untuk mengumpul sebanyak pengalaman yang aku mampu, kerja tak ada yang senang, tak ada yang tak stress, tak ada yang masuk kerja hang melangut sampai balik lepas tu cukup bulan tekan duit mata bersinar-sinar, oh tak adventure langsung! Bila dah mula bekerja aku banyak berfikir, duit yang datang dari titik peluh aku, duit yang membayar segala suka duka aku, duit yang sangat aku hargai, yang bila asal gaji aku akan rewards diri sendiri sebab aku dah berusaha dengan keras dan aku berjaya melaksanakan kerja aku, mungkin in certain part aku pending sikit, tapi aku sangat optimis dengan kerja aku, so aku sangat bersyukur dengan jawatan aku sekarang, alhamdulillah!

And atas urusan kerja jugak lah aku dapat menikmati tidur di tilam empuk dengan katil besaq gila buat aku rasa nak jadi steamroll malam ni, hua hua, terima kasih Aeon Retail, saya akan menjadi seorang bakal Manager yang bagus, ehem ehem ;p

You look adorable Bedah, and you too Billowcuk!

Till then, bersyukurlah dengan setiap apa yang kamu miliki sebelum kamu tidur, ucap alhamdulillah, thank you Allah! :D

And last but not least, jadi lah insan yang sentiasa berterima kasih, sekian terima kasih :)

Thanks for your amazing service, I do feel very welcomed! :D

"I am the one who can change myself, only me. Then, when I said I'm strong, I know I'm strong." - Yananot